2n TRIMESTRE
LA ACCIÓ HUMANA APORTADA AL COL·LECTIU
La política filosòfica s’enfronta als reptes de
descobrir uns principis i criteris de justícia per a la distribució dels béns
socials, dissenyar models de societat justa, pensar en profunditat la noció
d’estat, fomentar una ciutadania participativa i compromesa amb l’activitat
política, i reflexionar sobre la noció de democràcia.
El sentit de l’activitat política consisteix a esbrinar
conjuntament què és just i què és injust a la vida en comú, però com podem
saber si una cosa és justa o no? Mai no trobarem una justificació racional. No
podem trobar criteris per preferir una opció o una altre, perquè de fet, els
valors morals de cada persona depenen de les seves costums, de la seva forma de
vida, del context social, etc. I això farà que els valors morals siguin iguals
per a un grup determinat, però no per a tots els éssers vius.
Tot això és el que ens porta a voler reflexionar sobre
la noció de democràcia. El desenvolupament de la democràcia en els diferents
països ha anat traient a la llum les dificultats, les insuficiències i les
contradiccions que sovint genera. Per això cal pensar en la forma de resoldre
aquests problemes.
Cada ciutadà que cregui injust allò que altres creuen
just, ha de lluitar pels seus valors morals i per les seves ideologies i
sabers, sempre tenint en compte els seus drets i deures, i les lleis
establertes per l’estat.
Paula Torrents Solé
TOLERÀNCIA I LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ
La
filosofia parla sobre la igualtat , el ser o no ser ètic, la moral i la tolerància.
Pensament
lliure, llibertat d'expressió, no hi ha un pensament únic.
Jo
sóc català, jo sóc espanyol, jo sóc... LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ?
La
filosofia ens parla d'allò que és ètic i que no ho és, cada persona, sent conscient
del que pensa, veu les coses d'una manera o una altre tenint en compte el seu
punt de vista i jutjar-los segons la seva posició o el que senten no és ètic,
per tant podem relacionar això dient que l'ètica defensa la llibertat
d'expressió i per això relaciono aquesta fotografia amb la filosofia.
Jo
sóc catalana, em sento part d'aquesta comunitat però també sóc espanyola i sento
els seus colors i per això no m'han de "discriminar" amb insults per
expressar el que penso i sento, d'això sen diu llibertat d'expressió, cosa que
cada cop manca més en la societat.
Pot
ser que jo tingui un pensament diferent al dels altres però si jo realment dic
que no vull la independència perquè crec que és el millor en aquest moment, JO penso
això i és possiblement un pensament o una idea contraria a la dels altres i és
per això que afirmo que només respectant la llibertat d'expressió aconseguirem
arribar a un punt d'equilibri social on l'ètica, el dret i tots els altres
aspectes relacionats amb la filosofia visquin en una estabilitat completa i
d'aquesta manera veure que és realment bo, ja que tots tenim la raó des de el
nostre punt de vista.
Llavors
què està realment bé i qui té la raó?
Doncs
no hi ha cap manera racional de respondre ja que hi ha una gran pluralitat
d'opinions i totes aquestes opinions són guiades per la filosofia i tots els
aspectes que engloba.
Sonia Albizu Portillo
LES
ACTUACIONS CONSTRUEIXEN LA NOSTRA VIDA
Cadascú de nosaltres té el poder sobre si mateix per
decidir la manera de com deixar marcades les seves petjades sobre la neu. Tenim
la llibertat d’escollir el camí que depèn de les nostres decisions, de les
nostres accions. Limitat per tots aquells principis, valors morals i ètics que
tenim inculcats, cadascú de diferents, i per això, cap persona ha traçat un
mateix viatge. A més, podríem dir que tenim acompanyants, uns de temporals i
d’altres que romandran durant el llarg d’aquesta petita vida. La família i els
amics condicionen i influencien en el com, quan, on i perquè de la forma
d’actuar.
Per tant, només nosaltres amb els condicionants podem
escriure la cançó de la vida però un cop començada es pot corregir i modificar
però no esborrar. És a dir, pensem abans d’actuar, no ens obliguem a
penedir-nos.
Hem de prendre consciència que fer un mal gest pot
repercutir en unes conseqüències no desitjades i toca acceptar-les amb
responsabilitat.
Amb la foto volia deixar clar que tenim diferents camins
disponibles i que a mesura que anem avançant el tracem, mai se sap que vindrà
desprès de la passa que hem fet abans. Nosaltres triem l’adient i les vinyes
poden ser els acompanyants que ens guien.
Andrea Salas Montes


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada