Filofotos


2n TRIMESTRE

LA ACCIÓ HUMANA APORTADA AL COL·LECTIU

No totes les formes d’organització presumptament democràtiques mereixen el nom de “democràtiques”.

La política filosòfica s’enfronta als reptes de descobrir uns principis i criteris de justícia per a la distribució dels béns socials, dissenyar models de societat justa, pensar en profunditat la noció d’estat, fomentar una ciutadania participativa i compromesa amb l’activitat política, i reflexionar sobre la noció de democràcia.
El sentit de l’activitat política consisteix a esbrinar conjuntament què és just i què és injust a la vida en comú, però com podem saber si una cosa és justa o no? Mai no trobarem una justificació racional. No podem trobar criteris per preferir una opció o una altre, perquè de fet, els valors morals de cada persona depenen de les seves costums, de la seva forma de vida, del context social, etc. I això farà que els valors morals siguin iguals per a un grup determinat, però no per a tots els éssers vius.
Tot això és el que ens porta a voler reflexionar sobre la noció de democràcia. El desenvolupament de la democràcia en els diferents països ha anat traient a la llum les dificultats, les insuficiències i les contradiccions que sovint genera. Per això cal pensar en la forma de resoldre aquests problemes.
Cada ciutadà que cregui injust allò que altres creuen just, ha de lluitar pels seus valors morals i per les seves ideologies i sabers, sempre tenint en compte els seus drets i deures, i les lleis establertes per l’estat.

Paula Torrents Solé


  

TOLERÀNCIA I LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ




La filosofia parla sobre la igualtat , el ser o no ser ètic, la moral i la tolerància.
Pensament lliure, llibertat d'expressió, no hi ha un pensament únic.
Jo sóc català, jo sóc espanyol, jo sóc... LLIBERTAT D'EXPRESSIÓ?
La filosofia ens parla d'allò que és ètic i que no ho és, cada persona, sent conscient del que pensa, veu les coses d'una manera o una altre tenint en compte el seu punt de vista i jutjar-los segons la seva posició o el que senten no és ètic, per tant podem relacionar això dient que l'ètica defensa la llibertat d'expressió i per això relaciono aquesta fotografia amb la filosofia. 
Jo sóc catalana, em sento part d'aquesta comunitat però també sóc espanyola i sento els seus colors i per això no m'han de "discriminar" amb insults per expressar el que penso i sento, d'això sen diu llibertat d'expressió, cosa que cada cop manca més en la societat.
Pot ser que jo tingui un pensament diferent al dels altres però si jo realment dic que no vull la independència perquè crec que és el millor en aquest moment, JO penso això i és possiblement un pensament o una idea contraria a la dels altres i és per això que afirmo que només respectant la llibertat d'expressió aconseguirem arribar a un punt d'equilibri social on l'ètica, el dret i tots els altres aspectes relacionats amb la filosofia visquin en una estabilitat completa i d'aquesta manera veure que és realment bo, ja que tots tenim la raó des de el nostre punt de vista.
Llavors què està realment bé i qui té la raó?
Doncs no hi ha cap manera racional de respondre ja que hi ha una gran pluralitat d'opinions i totes aquestes opinions són guiades per la filosofia i tots els aspectes que engloba.

Sonia Albizu Portillo 


LES ACTUACIONS CONSTRUEIXEN LA NOSTRA VIDA




Cadascú de nosaltres té el poder sobre si mateix per decidir la manera de com deixar marcades les seves petjades sobre la neu. Tenim la llibertat d’escollir el camí que depèn de les nostres decisions, de les nostres accions. Limitat per tots aquells principis, valors morals i ètics que tenim inculcats, cadascú de diferents, i per això, cap persona ha traçat un mateix viatge. A més, podríem dir que tenim acompanyants, uns de temporals i d’altres que romandran durant el llarg d’aquesta petita vida. La família i els amics condicionen i influencien en el com, quan, on i perquè de la forma d’actuar.

Per tant, només nosaltres amb els condicionants podem escriure la cançó de la vida però un cop començada es pot corregir i modificar però no esborrar. És a dir, pensem abans d’actuar, no ens obliguem a penedir-nos.

Hem de prendre consciència que fer un mal gest pot repercutir en unes conseqüències no desitjades i toca acceptar-les amb responsabilitat.


Amb la foto volia deixar clar que tenim diferents camins disponibles i que a mesura que anem avançant el tracem, mai se sap que vindrà desprès de la passa que hem fet abans. Nosaltres triem l’adient i les vinyes poden ser els acompanyants que ens guien. 

Andrea Salas Montes









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada