Aportacions del grup

1r TRIMESTRE

LES DIFERENTS MANERES DE PERCEBRE LA REALITAT



EXPLOSIÓ DE COLORS


La veritat, la realitat , tot allò que percebem és diferent els uns dels altres. Cada persona percep l’exterior, el que l’envolta d’una manera subjectiva, un clar exemple d’això són els colors.
Agafem com a referencia la imatge d'adalt, és una explosió de color i està dividida en diferent tonalitats, però mirem-ho bé, hi ha una mescla entre les tonalitats dels colors, potser jo, amb els meus sentits percep una tonalitat, intensitat i brillantor diferent, jo, per tant, veuré un color taronga fort i una altre persona veurà, per exemple, el marró ja que tindrà una percepció diferent.

Per dir-ho d’una manera entenedora, podríem dir que tots som daltònics, cada persona fa la seva interpretació no hi ha cap model que indiqui si aquella interpretació és correcta o no.
Per tant, podrem dir que la percepció de la realitat i la veritat que n’obtenim són subjectives, cada persona té una percepció diferent.

Sonia Albizu Portillo





REFLECCIONAR SOBRE ELS CONCEPTES DE CLASSE


M'agradaria parlar una mica d'un gran filòsof grec, perquè considero que les seves idees donen molt de si per poder pensar i refleccionar sobre els conceptes que estem fent a classe: el coneixement, la realitat i la veritat.
Estic parlant d'un home que va néixer l'any 485 aC aproximadament, Gòrgies de Leontins, i que defensava tres tesis:
  1. No existeix res.
  2. Si existís alguna cosa, no es podria conèixer.
  3. Si existís alguna cosa i es pogués conèixer, no es podria comunicar.
Aquest filòsof es basa amb l'escepticisme, de forma radical.

Paula Torrents Solé





GUSTAVO BUENO I LA VERITAT


GUSTAVO BUENO
En el vídeo que adjunto a continuació surt Gustavo Bueno parlant sobre la veritat que és el tema que estem tractant a classe.

Al ser un home culta introdueix una gran quantitat de vocabulari complexa que és difícil d’entendre però el que importa és que aclara les idees principals dels subtipus de veritat.
S’ha d’estar atent a les seves aportacions per poder entendre’l però crec que és interesant veure’l.
És un gran material complementari a l'hora d'estudiar així que esperu que us aclari els dubtes que tingueu.
Dura aproximadament 8 minuts, espero que us serveixi.



http://www.youtube.com/watch?v=wGTkj6SiGpA&feature=related

Sonia Albizu Portillo


2n TRIMESTRE

FORO DE PREGUNTES

Com a informació extra per aprendre millor el que és la realitato simplement per resoldre algun dubte que tinguem deixo aquest foro de preguntes on s'ha fet la pregunta inicial de que és la realitat de manera que si teniu algun tipus de dubte és possible que us sigui d'ajuda mirar-vos les respostes que hi ha al foro o simplement plantejar el vostre dubte i segur que alguna persona us el respondrà encantada.
Esperu que us sigui d'ajuda:

http://es.answers.yahoo.com/question/index?qid=20060830112950AATaOw0


Sonia Albizu Porti
llo




3r TRIMESTRE

LES FRASES DE JEAN PAUL SARTRE

A continuació exposarem un conjunt de imatges amb frases de jean paul sartre, un autor destacat del existencialisme.








Totes aquestes frases donen a veure de manera molt clara las bases del existencialisme.

Sonia Albizu Portillo






3 comentaris:

  1. Trobo molt interessant aquest tema, perquè cadascú percep la vida a partir dels seus sentits i la informació que rep passa al seu cervell, però no al cervell dels altres. Da manera que no tenim cap prova empírica de que el que està reven cada persona és el mateix. I aquí és on entre en joc el concepte de veritat. Si cada subjecte percep de manera diferent, la veritat és una convenció.

    ResponElimina
  2. Crec que la publicació de la Paula està molt ben relacionada amb el tema que estem tractan a la classe! Aquest filòsof és un clar exemple de filòsof que va "estudiar" i va reflexionar sobre la realitat i la veritat , que és el tema en qüestió per tant afirmo que la idea de la Paula a l'hora de relacionar-lo és una gran idea.

    ResponElimina
  3. Fent referència a la aportació que ha fet la Sònia sobre les diferents maneres de percebre la realitat podria dir que estic d'acord en que tothom percep els colors i la veritat en si de diferent manera. Però hi ha un dels criteris que hem treballat a classe en el que parla de la intersubjectivitat, és a dir, que es considera realitat quan més d’un subjecte comparteix la percepció.
    Paula, trobo molt encertada l'aportació de Gòrgies, ja que va ser un important filòsof que va defensar l'escepticisme radicalment. En el mapa mental de la segona unitat que hem fet Gòrgies surt esmentat.
    Per acabar, hem sembla molt interessant el vídeo de Gustavo Bueno. No coneixia la seva existència però pel poc que ens ha mostrat es nota que en sap d’aquests temes. Com has dit, Sònia, costa d’entendre’l pel seu llenguatge culte però veig profitós fer un esforç per comprendre’l perquè ens explica el que estem treballant amb altres paraules.

    ResponElimina