3r Trimestre


L'EXISTENCIALISME

En la següent entrada enllaçarem el tema treballat a classe dobre l'existencialisme, és a dir, el conjunt de tendències filosòfiques moderna que coincideixen a entendre per existència la essència mateixa del home, amb un petit video que explica de manera detallada a partir d'un esquema tot aquell conjunt de termes relacionats amb l'existencialisme.
Aquest està explicat pas per pas durant tota la creació de l'esquema, deixem el link a la part inferior:

http://www.youtube.com/watch?v=r4iHjjbhFrk

També adjuntem dues fotografies amb una frase que resumeixen perfectament la idea del existencialisme.
Ambdues frases són de Sartre, un filòsof destacat de la època:

A la primera imatge diu: - " TOT A SIGUT DESCOBERT ESCEPTE COM VIURE "
A la segona imatge diu: - " L'HOME NO ÑÉS RES MÉS QUE ALLÓ QUE FA DE ELL MATEIX "


 


Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu


ÉSSER UN ÉSSER HUMÀ

La pregunta per l’ésser humà no és una pregunta com les altres perquè som a la vegada subjecte i objecte d’aquesta anàlisis, és una pregunta fonamental. Què és allò que ens apropa a la resta d’éssers? I què ens diferencia? Podem saber allò que som? I de què ens serveix aquest coneixement? Quan ens preguntem sobre què és el jo ens apropem a nosaltres mateixos, a allò que ens fa individus únics.
De l’ésser humà s’ha dit que és un “animal racional”, una “canya pensant”, un “animal polític”, un “ésser lliure”... Però que podem dir nosaltres? No espereu a veure què us diuen els altres, ni que siguin molt intruïts, comenceu per vosaltres mateixos i penseu: Què és allò que primer ens passa pel cap quan sentim la paraula “ésser humà”? On rau el misteri que envolta sempre l'ésser humà?

No es tracta de respondre de una cop i per sempre aquestes preguntes, més aviat es tracta de tenir-les presents, d'obrir-nos a diferents plantejaments i de veure quines implicacions comporten diferents respostes.

Imatge d’una escultura considerada hiperrealista de Ron Mueck

Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu




FILOSOFIA PER LA POLÍTICA



Ja que ha classe em treballat la política us deixem un enllaç en el que podreu veure un resum breu de la gira de presentació del llibre “Filopolítica”. 


Aquest llibre vol fomentar el pensament en la política, la creació d’il·lusió cap a la societat i la claredat sense ambigüitats en els discursos.
A més, presenta la batalla entre política i la falta de política en la societat actual.
Només estem esperant recol·lectar fruits sense abans sembrar res.  

LA FILOSOFIA ÉS IMPRESCINDIBLE PARA LA ACCIÓN POLÍTICA.

En l’anterior enllaç hi trobareu més informació sobre el llibre en qüestió i sobre els altres llibres del autor Antoni Gutiérrez-Rubí.


PORTADA DEL LLIBRE 

Andrea Salas, Paula Torrents, Sonia Albizu

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada