LA REALITAT
Sense
tenir en compte la filosofia, la gent sol entendre la realitat com al conjunt
de tot allò que existeix, en contrast amb tot allò que és imaginari o allò que
sembli altra cosa que el que és. Un exemple del que la gent pot entendre com a
realitat és aquesta cançó feta pel grup Teràpia de Shock.
La
realitat
Obres
els ulls i mires al teu voltant
i no saps el que t'està passant,
lentament els dies van passant,
tot va canviant i tu et vas fent gran.
Tantes coses que has somiat,
i ara veus que no són veritat,
i ara veus que no es compliran.
Però tot i així, hi ha moltes coses
que no es somien, que es viuen,
que es senten, que són la realitat.
La vida és per sentir, la realitat...
Tant se val el que hagis estranyat,
que els records mai no s'oblidaran.
Les persones que a tu t'han marcat
en el teu cor perduraran.
Tants camins per escollir,
però el teu ja el tenies escrit,
però el teu ja estava marcat.
I tant de tros, que a tu,
encara et queda,
i tantes coses per veure...
Pots estimar, pots ser estimat,
pots fer petons i acaronar,
i pots fumar i et pots morir,
pots escollir seguir vivint,
i pots plorar i ser feliç,
pots dir que no i pots dir que sí,
pots escoltar i ser escoltat,
imaginar poder volar,
i anar més lluny i més aprop
i disfrutar del que hi ha,
que si els amics, que si els amants,
que sempre vénen i se'n van.
Pots treballar, et pots emprenyar
i si et convé pots perdonar.
Pots ser creient, pots ser ateu,
pots dir hola i pots dir adéu.
Pots caminar, pots recordar,
contaminar o reciclar.
La pots cagar, rectificar i pots somiar.
La realitat, la vida és per sentir,
la realitat...
i no saps el que t'està passant,
lentament els dies van passant,
tot va canviant i tu et vas fent gran.
Tantes coses que has somiat,
i ara veus que no són veritat,
i ara veus que no es compliran.
Però tot i així, hi ha moltes coses
que no es somien, que es viuen,
que es senten, que són la realitat.
La vida és per sentir, la realitat...
Tant se val el que hagis estranyat,
que els records mai no s'oblidaran.
Les persones que a tu t'han marcat
en el teu cor perduraran.
Tants camins per escollir,
però el teu ja el tenies escrit,
però el teu ja estava marcat.
I tant de tros, que a tu,
encara et queda,
i tantes coses per veure...
Pots estimar, pots ser estimat,
pots fer petons i acaronar,
i pots fumar i et pots morir,
pots escollir seguir vivint,
i pots plorar i ser feliç,
pots dir que no i pots dir que sí,
pots escoltar i ser escoltat,
imaginar poder volar,
i anar més lluny i més aprop
i disfrutar del que hi ha,
que si els amics, que si els amants,
que sempre vénen i se'n van.
Pots treballar, et pots emprenyar
i si et convé pots perdonar.
Pots ser creient, pots ser ateu,
pots dir hola i pots dir adéu.
Pots caminar, pots recordar,
contaminar o reciclar.
La pots cagar, rectificar i pots somiar.
La realitat, la vida és per sentir,
la realitat...
Però
la gent, entén el concepte de realitat tenint per suposat que aquesta existeix,
quan de fet, no està demostrat. No sabem què és real i què no ho és, ni de què
esta feta la realitat.
Per
tal d’intentar contestar aquestes preguntes, els filòsofs han format diferents
teories sobre la realitat.
Aquestes
teories es resumeixen en:
- Idealisme:
considera que les coses només tenen realitat i existeixen si hi ha una
consciència que les pensi.
- Solipsisme:
és l’ idealisme extrem. Res no existeix fora del contingut propi de la
ment.
- Realisme
idealista: la realitat existeix però només si pot arribar per mitjà de
l’ànima racional.
- Realisme
material. Només hi ha una realitat i és material.
I
aquestes teories de la realitat fan que hi hagi molta diversificació
d’opinions, i per tant, cadascú entén el concepte de realitat d’una forma
diferent.
Deixem l'enllaç de la cançó per si us animeu a escoltar-la:
http://www.youtube.com/watch?v=7a_n3E2XEQE
Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu
LA FILOSOFIA POLÍTICA
Tal i com va en Toni a la passada classe una de les filosofes més importants i destacades en el pensament filosofo polític és Simon Weil.
Simon va nèixer l'any 1909 a Paris i va morir l'any 1943, aquesta filosofa tenia un fort pensament filosofo polític
ja que va expressar en el seu moment els seus pensaments polítics contraris als de la època.
A continuació deixem l'enllaç d'un video que té una durada aproximada de una hora i dei minuts on s'explica i es veu clarament com aquesta filosofa enllaça totes les idees que expressa la filosofia política com són el ciutadà, l'estat o els diferents pensaments que tenen els filosofs coneguts com Hume o Rousseau, expressa opinions sobre idees com l'absolotisme que estem veient en el dossier treballat a classe.
Aquí deixem el enllaç, està en llengua francesa i substitulat al castellà així que esperem que us sigui d'ajuda:
http://vimeo.com/45973910
Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu
L'ÈTICA
Deixem l'enllaç de la cançó per si us animeu a escoltar-la:
http://www.youtube.com/watch?v=7a_n3E2XEQE
| TERAPIA DE SHOCK |
Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu
LA FILOSOFIA POLÍTICA
Tal i com va en Toni a la passada classe una de les filosofes més importants i destacades en el pensament filosofo polític és Simon Weil.
Simon va nèixer l'any 1909 a Paris i va morir l'any 1943, aquesta filosofa tenia un fort pensament filosofo polític
ja que va expressar en el seu moment els seus pensaments polítics contraris als de la època.
A continuació deixem l'enllaç d'un video que té una durada aproximada de una hora i dei minuts on s'explica i es veu clarament com aquesta filosofa enllaça totes les idees que expressa la filosofia política com són el ciutadà, l'estat o els diferents pensaments que tenen els filosofs coneguts com Hume o Rousseau, expressa opinions sobre idees com l'absolotisme que estem veient en el dossier treballat a classe.
Aquí deixem el enllaç, està en llengua francesa i substitulat al castellà així que esperem que us sigui d'ajuda:
http://vimeo.com/45973910
![]() |
| SIMON WEIL |
Andrea Salas, Paula Torrents i Sonia Albizu
L'ÈTICA
“La gente de clase alta es más propensa a violar las normas”
Segons aquesta noticia de EL MUNDO, les persones amb més poder adquisitiu són més propenses a prendre decisions poc ètiques en relació amb la societat. És a dir, només busquen el seu propi benefici i això comporta que en determinades situacions enganyin, estafin, robin, menteixin, no respectin les normes de tràfic entre d’altres. S’ha de dir que la noticia parla en general i que no totes les persones són iguals però els resultats de l’experiment que va dur a terme la Universitat de Berkeley van ser aquests.
També especifiquen que aquestes actuacions van lligades amb la situació econòmica i no a l’edat, a l’ètnia, a les creences religioses o a l’orientació política.
La superioritat econòmica, perquè com a persones tothom està anivellat, els condueix a no tindre en compte els demès i els crea una avarícia que corromp tots els valors morals que pugui tenir aquesta persona. Entre tots hauríem d’intentar rectificar aquesta diferenciació social tractant-nos per igual, viure com a persones en el sentit de la paraula i reflexionar i rectificar allò que no està bé.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada